In zilele
noastre, la nivel mondial stiinta moderna de aplicare a tuturor cunostintelor
in scopuri practice a dus la crearea in mod util si eficient, a diferitelor
obiecte, produse sau servicii: stiinta evoluata atat de mult incat tehnologia
americana a constatat ca 4 componente ale tehnologiei avansate, si anume
technoware, humanware, infoware si orgaware, toate acestea interactioneaza
dinamic pentru realizari de succes, fiind dependente de complexistatea
operationala. De asemenea s-a constatat ca domenii de activitate aparent
neinrudite, cum a fost cazul tehnicilor chimiei moleculare, care prin
dezvoltarea lor au dus la arta microminiaturizarii prin postarile date de
mediul academic american si laboratoarele chimice ultraperformante au dat nastere
dezvoltarii tehnologiei calculatoarelor. Dincolo de asteptari, revolutia in
stiinta calculatoarelor au determinat calculatoarele de bord pentru ghidarea
rachetelor cu precizie foarte ridicata si a satelitilor din spatiu fara de care
nu am putea comunica pe cele 5 continente, sau nu am cunoaste fenomenele
meteorologice pe un anumit termen in care s-au anticipat evitarea anumitor
dezastre prin intermediul acestei tehnologii spatiale. Tehnologia in educatie a
devenit in lume un agent major al schimbarii, astfel in Romania s-a infintat
I.T.A. adica Institutul pentru Tehnologii Avansate care desfasoara activitati
de cercetare, proiectare, microproductii, intretinere si reparatii in domenii
precum: electronica, mecanica, optica, informatica, matematici aplicate,
telecomunicatii. Produsele si serviciile oferite de I.T.A. sunt produse
informatice care asigura protectia comunicatiei si datelor in format
electronic, echipamente pentru radiocomunicatii, dispozitive optice si video,
subansambluri mecanice si sisteme de control acces si protectie fizica.
O.E.C.D. adica Organization for Economic Co-operation and Development au
clasificat industriile in tehnologii avansate (sau de varf) care utilizeaza
intensiv cercetarea-dezvoltarea in: calculatoare, microprocesoare, playere,
DVD, fibre optice. Aceste tehnologii avansate sunt aplicate in aviatie si
industria aerospatiala, substante farmaceutice, calculatoare pentru birotica si
calculatoare performante, echipamente radio-TV si telecomunicatii, instrumente
medicale, instrumente optice si de precizie cum sunt ceasurile. Toate aceste
produse informatice sunt necesare in derularea invatamantului tehnologizat
pentru cea mai buna integrare a elevilor in mediul educational performant si
academic, care corespunde standardelor actuale pe piata muncii.
Gamificarea Gamificarea este o tehnica care foloseste elementele specifice jocurilor in diferite domenii: educatie, sport, sanatate, marketing, divertisment, etc. Este o caracteristica adaugata aplicatiilor software, programelor, site-urilor web si deverselor activitati, utilizandu-se elemente de tip "joc" si anume: niveluri, misiuni, trofee, puncte, tabela de scor, premii, cu scopul de a motiva si a implica persoanele interesate. Aceste elemente sunt gandite cu mare atentie in faza de proiectare a gamificarii, astfel incat sa tina cont de obiective, specificul activitatilor derulate, specificul jucatorilor, nivelul de implicare, durata s.a. . In acest sens, poate exista si reversul medaliei, iar o implementare facuta "dupa ureche", cum a fost cazul unor aplicatii e-Learning dezvoltate, fara a fi respectate principiile fundamentale ale gamificarii, au dus la rezultate foarte slabe. De exemplu in domeniul educatiei, la nivel mondial se dezvolta o noua tendinta si ...
Comentarii
Trimiteți un comentariu