Treceți la conținutul principal

Tehnologia in educatie/Infograficul

Tehnologia in educatie/Infograficul
In zilele noastre, la nivel mondial stiinta moderna de aplicare a tuturor cunostintelor in scopuri practice a dus la crearea in mod util si eficient, a diferitelor obiecte, produse sau servicii: stiinta evoluata atat de mult incat tehnologia americana a constatat ca 4 componente ale tehnologiei avansate, si anume technoware, humanware, infoware si orgaware, toate acestea interactioneaza dinamic pentru realizari de succes, fiind dependente de complexistatea operationala. De asemenea s-a constatat ca domenii de activitate aparent neinrudite, cum a fost cazul tehnicilor chimiei moleculare, care prin dezvoltarea lor au dus la arta microminiaturizarii prin postarile date de mediul academic american si laboratoarele chimice ultraperformante au dat nastere dezvoltarii tehnologiei calculatoarelor. Dincolo de asteptari, revolutia in stiinta calculatoarelor au determinat calculatoarele de bord pentru ghidarea rachetelor cu precizie foarte ridicata si a satelitilor din spatiu fara de care nu am putea comunica pe cele 5 continente, sau nu am cunoaste fenomenele meteorologice pe un anumit termen in care s-au anticipat evitarea anumitor dezastre prin intermediul acestei tehnologii spatiale. Tehnologia in educatie a devenit in lume un agent major al schimbarii, astfel in Romania s-a infintat I.T.A. adica Institutul pentru Tehnologii Avansate care desfasoara activitati de cercetare, proiectare, microproductii, intretinere si reparatii in domenii precum: electronica, mecanica, optica, informatica, matematici aplicate, telecomunicatii. Produsele si serviciile oferite de I.T.A. sunt produse informatice care asigura protectia comunicatiei si datelor in format electronic, echipamente pentru radiocomunicatii, dispozitive optice si video, subansambluri mecanice si sisteme de control acces si protectie fizica. O.E.C.D. adica Organization for Economic Co-operation and Development au clasificat industriile in tehnologii avansate (sau de varf) care utilizeaza intensiv cercetarea-dezvoltarea in: calculatoare, microprocesoare, playere, DVD, fibre optice. Aceste tehnologii avansate sunt aplicate in aviatie si industria aerospatiala, substante farmaceutice, calculatoare pentru birotica si calculatoare performante, echipamente radio-TV si telecomunicatii, instrumente medicale, instrumente optice si de precizie cum sunt ceasurile. Toate aceste produse informatice sunt necesare in derularea invatamantului tehnologizat pentru cea mai buna integrare a elevilor in mediul educational performant si academic, care corespunde standardelor actuale pe piata muncii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Gamificarea (Gamification)

Gamificarea Gamificarea este o tehnica care foloseste elementele specifice jocurilor in diferite domenii: educatie, sport, sanatate, marketing, divertisment, etc. Este o caracteristica adaugata aplicatiilor software, programelor, site-urilor web si deverselor activitati, utilizandu-se elemente de tip "joc" si anume: niveluri, misiuni, trofee, puncte, tabela de scor, premii, cu scopul de a motiva si a implica persoanele interesate. Aceste elemente sunt gandite cu mare atentie in faza de proiectare a gamificarii, astfel incat sa tina cont de obiective, specificul activitatilor derulate, specificul jucatorilor, nivelul de implicare, durata s.a. . In acest sens, poate exista si reversul medaliei, iar o implementare facuta "dupa ureche", cum a fost cazul unor aplicatii e-Learning dezvoltate, fara a fi respectate principiile fundamentale ale gamificarii, au dus la rezultate foarte slabe. De exemplu in domeniul educatiei, la nivel mondial se dezvolta o noua tendinta si ...