Tehnologia de asistență pentru copiii cu dizabilități
Articol - studiu de caz
Copiilor
cu dizabilități le sunt oferite
oportunități de a se dezvolta ca oricare alți copii, ei au potențialul de a
duce o viață împlinită și de a contribui la vitalitatea socială, culturală și economică
a comunităților lor. Cu
toate acestea, a supraviețuit și prosperă poate fi deosebit de dificil pentru
copiii cu dizabilități. Mult prea des, acestea sunt izolați și excluși, izolați
de sănătate, educație și servicii sociale, precum și cu posibilități limitate
de a participa la familie și viața comunității. În mod frecvent un impact
asupra viitoarelor oportunități de angajare și de participare la viața civică.
Una
dintre cele mai importante cerințe pentru copiii cu dizabilități să se
dezvolte, este accesul la tehnologia de asistență. Pentru mulți copii,
tehnologia de asistență reprezintă diferența dintre a beneficia de drepturile
sau de a fi lipsit de ele. Cu toate acestea, în multe țări cu venituri mici la
doar 5-15 la suta din cei care au nevoie de tehnologie de asistență sunt în
măsură s-o obțină. Există o nevoie urgentă de a rezolva această situație.
Tehnologia
de asistență include produse și servicii conexe, care îmbunătățesc funcționarea
copiilor cu dizabilități. Aceasta poate avea un rol esențial pentru dezvoltarea
și sănătatea copiilor, precum și pentru participarea la diferite activitati ale
vieții. Printre acestea se numără comunicarea, mobilitatea, auto-îngrijire,
sarcinile casnice, relațiile de familie, educația și implicarea în joc și de
recreere. tehnologie de asistență poate îmbunătăți calitatea vieții copiilor și
a familiilor lor. Recunoscând importanța sa, Convenția privind drepturile
persoanelor cu handicap (CRPD) îndeamnă guvernele să asigure furnizarea de
tehnologii de asistență accesibile și a serviciilor conexe în mai multe dintre
articolele sale.
De
prea multe ori, tehnologia de asistare a fost veriga lipsă în lanțul de
condiții prealabile care să permită copiilor cu dizabilități să ducă o viață în
cazul în care acestea se pot bucura de drepturile lor și să își exercite. În
timp ce guvernele naționale au responsabilitatea principală de a se asigura că
persoanele cu dizabilități pot avea acces la produse de asistență, cooperarea
internațională în domeniul tehnologiei de asistență poate fi, de asemenea, un
catalizator critic. Această lucrare discuție UNICEF-OMS este o cale de urmat
pentru a promova cooperarea internațională în vederea îmbunătățirii accesului
la tehnologia de asistență, în special în cazul copiilor cu handicap. Pentru a
îmbunătăți accesul la tehnologia de asistență, toate părțile interesate
aferente trebuie să mențină un nivel ridicat de angajament pentru realizarea
mandatului CDPD - să elaboreze planuri naționale, politici și programe pentru
furnizarea tehnologiilor de asistență. Părțile interesate se numără guverne,
Agențiile Națiunilor Unite (ONU), organizații de dezvoltare, organizațiile
persoanelor cu handicap, pentru furnizorii de servicii, instituții academice,
sectorul privat, comunitățile și copiii cu dizabilități și familiile lor. Se
estimează că există mai mult de 150 de milioane de copii cu dizabilități sub
vârsta de 18 ani la nivel global. Copiii cu dizabilități se confruntă cu
provocări în mod frecvent pentru plăcerea lor de participare academice,
sociale și comunitate și sunt supuși discriminării și a excluziunii sociale
bazate pe mediile de vârstă, sex, statut social, de limbă, etnie, religie, și
de viață. Fetele cu handicap sunt deosebit de expuse riscului de discriminare
și abuz. Fetele și băieții cu handicap au rate mai mici de finalizare a școlii
primare, decât cele fără handicap și, în multe cazuri, lipsa lor de acces la
tehnologie este un factor care contribuie. tehnologie de asistență este unul
dintre elementele-cheie pentru promovarea incluziunii copiilor cu dizabilități,
împreună cu suporturi suplimentare, cum ar fi asistența personală, interpreți
în limbajul semnelor și eliminarea barierelor. Accesul la tehnologia de
asistență pentru copii cu handicap este esențială pentru mulți să acceseze și
să beneficieze de educație. Accesul la tehnologia de asistență este o condiție
prealabilă pentru obținerea egalității de șanse, se bucură de drepturile omului
și care trăiesc în demnitate. Fetele și băieții cu handicap au dreptul la
tehnologia de asistență disponibile și la prețuri accesibile. Pe baza unor
dovezi, exemple (studii de caz), precum și o serie de informații documentul de
discuție al UNICEF-OMS propune un set de recomandări și acțiuni pentru a
asigura ca fiecare copil cu dizabilități are acces la tehnologiile de asistență
de calitate, astfel încât acestia să se poată integra și să devină membri
productivi societății.Unii au recomandat acțiuni-cheie : • Estimarea nevoilor
și resurselor hartă • Adoptarea unei legislații, politici și strategii •
Oferirea de finanțare și de creștere a accesibilității • Configurarea
sistemelor de furnizare a serviciilor de asistență tehnologie • Asigurarea
aprovizionării cu produse de asistență de calitate • personalul de locomotivă •
și să stabilească parteneriate.
Copiii
cu dizabilități sunt printre grupurile cele mai stigmatizate și excluse din
întreaga lume. Ele sunt susceptibile de a avea o sănătate mai precară, educație
mai puțin, mai puține șanse economice atunci când acestea cresc, si sunt mai
susceptibile de a trăi în sărăcie existand inegalități mai mari decât colegii fără
dizabilități. Mai mult decât atât, fetele cu handicap se confruntă chiar mai
mult din cauza discriminării de gen, handicap și alți factori, cum ar fi sărăcia și etnia.
Se
estimează că aproximativ 1 din fiecare 10 de copii din lume are un handicap și
mai puțin de 10% din copiii cu dizabilități în țările cu venituri mici merg la
școală. În afară de sărăcie și prejudecăți, lipsa accesului la tehnologia de
asistență, precum și mediile de transport și de școală inaccesibile sunt
bariere majore, care restricționează copiii cu dizabilități să aibă acces la
educație și să participe la comunitate.
Articolul
7 din Convenția privind drepturile persoanelor cu handicap (CRPD) obligă statele
părți să ia toate măsurile necesare pentru a asigura exercitarea deplină a
tuturor drepturilor omului și a libertăților fundamentale de către copiii cu
dizabilități, în condiții de egalitate cu ceilalți copii. In plus, CDPD în mai
multe alte articole recunoaște, de asemenea, importanța accesului la tehnologia
de asistență și îndeamnă statele membre să se asigure disponibilitatea acestora
la un cost accesibil. Tehnologia de asistență a dovedit a fi primul pas pentru pașii următori:
pentru un copil cu handicap să se joace cu alți copii; la școală și să fie educați; și pentru a
deveni cetățean de succes și membru al societății ,sa contribuie.la reusita sa.
Recunoscând
colaborarea pe termen lung, între OMS și UNICEF, această lucrare discuție
subliniază importanța tehnologiilor de asistență și de modul în care aceasta
poate avea un impact critic asupra vieții copiilor cu dizabilități și să le
permită să se bucure de oportunități ca și oricare alți copii. Această lucrare
discuție se bazează pe o gamă largă de cercetare, studii și dovezi în timp ce
discuta problemele cheie în jurul tehnologiei asistive și de factori care
trebuie luate în considerare pentru a se asigura că aceste tehnologii pot fi
accesate de către fete și băieți cu dizabilități din întreaga lume.
Țările
trebuie să facă mai mult pentru a asigura adevărata punere în aplicare a CDPD,
pentru a asigura accesul universal la tehnologiile de asistență, în special.
Există, de asemenea, o necesitate pentru toți actorii, inclusiv statele membre,
agențiile ONU, organizațiile societății civile, organizațiile persoanelor cu
dizabilități, părinții copiilor cu dizabilități și a persoanelor handicapate să
lucreze împreună pentru a asigura accesul la tehnologia de asistență. Articolul
32 din CRPD solicită în special pentru cooperarea internațională în vederea
îmbunătățirii accesului la tehnologie această lucrare asistive discuție
UNICEF-OMS este un pas definit spre ea.
Rosangela
Berman Bieler Chief, Kees
de Joncheere Director, Department of Essential
Disability
Section Program Division UNICEF Medicines
and Health Products
WORLD HEALTH
ORGANIZATION
Concluzie: Din punctul meu de vedere, lucrarea
articolului de mai sus pune in discutie tehnologia de asistenta care usureaza
si ajuta comunicarea copiilor cu dizabilitati cu ajutorul acesteia, la momentul
actual s-au facut eforturi ca toate institutiile educative si de asistenta sa
dispuna de aceste produse la preturi mici, accesibile si usor de achizitionat.
Evident, prin folosirea acestei tehnologii calitatea vietii a acestor copiii cu
handicap si C.E.S. se imbunatateste
considerabil, in acest sens toate organismele si tarile implicate au recunoscut
ca acesta tehnologie este mai mult decat necesara si de mare ajutor in plan
educativ si social, iar forurile competente in achizitionarea acestor produse
nu s-au implicat intotdeauna lipsind accesul la informatie. Acest fapt a
contribuit in unele state membre la o stagnare in dezvoltare mentala si de
comunicare, schimbul de informatii, s-a facut greoi in toate domeniile de
activitate. Din estimari cele 150 de milioane de copii cu dizabilitati sub 18
ani, la nivel mondial, mare parte dintre acestia nu au avut acces la tehnologia
asistiva, considerandu-se tot o forma de discriminare. Acest studiu de caz pune
accent pe tehnologia asistiva in educarea copiilor cu C.E.S. finalizandu-se
politici de implementare, ca element cheie si in viitor tehnologia asistiva va
deveni conditia primordiala a egalizarii sanselor a acestor copii cu
dizabilitati.
BIBILIOGRAFIE
- https://www.unicef.org/disabilities/files/Assistive-Tech-Web.pdf
Comentarii
Trimiteți un comentariu