Treceți la conținutul principal

Tehnologia de asistență pentru copiii cu dizabilități /Articol - studiu de caz

Tehnologia de asistență pentru copiii cu dizabilități

Articol - studiu de caz


Copiilor cu dizabilități le  sunt oferite oportunități de a se dezvolta ca oricare alți copii, ei au potențialul de a duce o viață împlinită și de a contribui la vitalitatea socială, culturală și economică a comunităților lor.  Cu toate acestea, a supraviețuit și prosperă poate fi deosebit de dificil pentru copiii cu dizabilități. Mult prea des, acestea sunt izolați și excluși, izolați de sănătate, educație și servicii sociale, precum și cu posibilități limitate de a participa la familie și viața comunității. În mod frecvent un impact asupra viitoarelor oportunități de angajare și de participare la viața civică.

Una dintre cele mai importante cerințe pentru copiii cu dizabilități să se dezvolte, este accesul la tehnologia de asistență. Pentru mulți copii, tehnologia de asistență reprezintă diferența dintre a beneficia de drepturile sau de a fi lipsit de ele. Cu toate acestea, în multe țări cu venituri mici la doar 5-15 la suta din cei care au nevoie de tehnologie de asistență sunt în măsură s-o obțină. Există o nevoie urgentă de a rezolva această situație.
Tehnologia de asistență include produse și servicii conexe, care îmbunătățesc funcționarea copiilor cu dizabilități. Aceasta poate avea un rol esențial pentru dezvoltarea și sănătatea copiilor, precum și pentru participarea la diferite activitati ale vieții. Printre acestea se numără comunicarea, mobilitatea, auto-îngrijire, sarcinile casnice, relațiile de familie, educația și implicarea în joc și de recreere. tehnologie de asistență poate îmbunătăți calitatea vieții copiilor și a familiilor lor. Recunoscând importanța sa, Convenția privind drepturile persoanelor cu handicap (CRPD) îndeamnă guvernele să asigure furnizarea de tehnologii de asistență accesibile și a serviciilor conexe în mai multe dintre articolele sale.

De prea multe ori, tehnologia de asistare a fost veriga lipsă în lanțul de condiții prealabile care să permită copiilor cu dizabilități să ducă o viață în cazul în care acestea se pot bucura de drepturile lor și să își exercite. În timp ce guvernele naționale au responsabilitatea principală de a se asigura că persoanele cu dizabilități pot avea acces la produse de asistență, cooperarea internațională în domeniul tehnologiei de asistență poate fi, de asemenea, un catalizator critic. Această lucrare discuție UNICEF-OMS este o cale de urmat pentru a promova cooperarea internațională în vederea îmbunătățirii accesului la tehnologia de asistență, în special în cazul copiilor cu handicap. Pentru a îmbunătăți accesul la tehnologia de asistență, toate părțile interesate aferente trebuie să mențină un nivel ridicat de angajament pentru realizarea mandatului CDPD - să elaboreze planuri naționale, politici și programe pentru furnizarea tehnologiilor de asistență. Părțile interesate se numără guverne, Agențiile Națiunilor Unite (ONU), organizații de dezvoltare, organizațiile persoanelor cu handicap, pentru furnizorii de servicii, instituții academice, sectorul privat, comunitățile și copiii cu dizabilități și familiile lor. Se estimează că există mai mult de 150 de milioane de copii cu dizabilități sub vârsta de 18 ani la nivel global. Copiii cu dizabilități se confruntă cu provocări în mod frecvent pentru plăcerea lor de participare academice, sociale și comunitate și sunt supuși discriminării și a excluziunii sociale bazate pe mediile de vârstă, sex, statut social, de limbă, etnie, religie, și de viață. Fetele cu handicap sunt deosebit de expuse riscului de discriminare și abuz. Fetele și băieții cu handicap au rate mai mici de finalizare a școlii primare, decât cele fără handicap și, în multe cazuri, lipsa lor de acces la tehnologie este un factor care contribuie. tehnologie de asistență este unul dintre elementele-cheie pentru promovarea incluziunii copiilor cu dizabilități, împreună cu suporturi suplimentare, cum ar fi asistența personală, interpreți în limbajul semnelor și eliminarea barierelor. Accesul la tehnologia de asistență pentru copii cu handicap este esențială pentru mulți să acceseze și să beneficieze de educație. Accesul la tehnologia de asistență este o condiție prealabilă pentru obținerea egalității de șanse, se bucură de drepturile omului și care trăiesc în demnitate. Fetele și băieții cu handicap au dreptul la tehnologia de asistență disponibile și la prețuri accesibile. Pe baza unor dovezi, exemple (studii de caz), precum și o serie de informații documentul de discuție al UNICEF-OMS propune un set de recomandări și acțiuni pentru a asigura ca fiecare copil cu dizabilități are acces la tehnologiile de asistență de calitate, astfel încât acestia să se poată integra și să devină membri productivi societății.Unii au recomandat acțiuni-cheie : • Estimarea nevoilor și resurselor hartă • Adoptarea unei legislații, politici și strategii • Oferirea de finanțare și de creștere a accesibilității • Configurarea sistemelor de furnizare a serviciilor de asistență tehnologie • Asigurarea aprovizionării cu produse de asistență de calitate • personalul de locomotivă • și să stabilească parteneriate.

Copiii cu dizabilități sunt printre grupurile cele mai stigmatizate și excluse din întreaga lume. Ele sunt susceptibile de a avea o sănătate mai precară, educație mai puțin, mai puține șanse economice atunci când acestea cresc, si sunt mai susceptibile de a trăi în sărăcie existand  inegalități mai mari decât colegii fără dizabilități. Mai mult decât atât, fetele cu handicap se confruntă chiar mai mult din cauza discriminării de gen, handicap și alți factori, cum ar fi  sărăcia și etnia.
Se estimează că aproximativ 1 din fiecare 10 de copii din lume are un handicap și mai puțin de 10% din copiii cu dizabilități în țările cu venituri mici merg la școală. În afară de sărăcie și prejudecăți, lipsa accesului la tehnologia de asistență, precum și mediile de transport și de școală inaccesibile sunt bariere majore, care restricționează copiii cu dizabilități să aibă acces la educație și să participe la comunitate.

Articolul 7 din Convenția privind drepturile persoanelor cu handicap (CRPD) obligă statele părți să ia toate măsurile necesare pentru a asigura exercitarea deplină a tuturor drepturilor omului și a libertăților fundamentale de către copiii cu dizabilități, în condiții de egalitate cu ceilalți copii. In plus, CDPD în mai multe alte articole recunoaște, de asemenea, importanța accesului la tehnologia de asistență și îndeamnă statele membre să se asigure disponibilitatea acestora la un cost accesibil. Tehnologia de asistență a  dovedit a fi primul pas pentru pașii următori: pentru un copil cu handicap să se joace cu alți copii;  la școală și să fie educați; și pentru a deveni cetățean de succes și membru al societății ,sa contribuie.la reusita sa.

Recunoscând colaborarea pe termen lung, între OMS și UNICEF, această lucrare discuție subliniază importanța tehnologiilor de asistență și de modul în care aceasta poate avea un impact critic asupra vieții copiilor cu dizabilități și să le permită să se bucure de oportunități ca și oricare alți copii. Această lucrare discuție se bazează pe o gamă largă de cercetare, studii și dovezi în timp ce discuta problemele cheie în jurul tehnologiei asistive și de factori care trebuie luate în considerare pentru a se asigura că aceste tehnologii pot fi accesate de către fete și băieți cu dizabilități din întreaga lume.

Țările trebuie să facă mai mult pentru a asigura adevărata punere în aplicare a CDPD, pentru a asigura accesul universal la tehnologiile de asistență, în special. Există, de asemenea, o necesitate pentru toți actorii, inclusiv statele membre, agențiile ONU, organizațiile societății civile, organizațiile persoanelor cu dizabilități, părinții copiilor cu dizabilități și a persoanelor handicapate să lucreze împreună pentru a asigura accesul la tehnologia de asistență. Articolul 32 din CRPD solicită în special pentru cooperarea internațională în vederea îmbunătățirii accesului la tehnologie această lucrare asistive discuție UNICEF-OMS este un pas definit spre ea.
Rosangela Berman Bieler Chief,                                   Kees de Joncheere Director, Department of Essential 
Disability Section Program Division UNICEF              Medicines and Health Products
                                                                             WORLD HEALTH ORGANIZATION

Concluzie: Din punctul meu de vedere, lucrarea articolului de mai sus pune in discutie tehnologia de asistenta care usureaza si ajuta comunicarea copiilor cu dizabilitati cu ajutorul acesteia, la momentul actual s-au facut eforturi ca toate institutiile educative si de asistenta sa dispuna de aceste produse la preturi mici, accesibile si usor de achizitionat. Evident, prin folosirea acestei tehnologii calitatea vietii a acestor copiii cu  handicap si C.E.S. se imbunatateste considerabil, in acest sens toate organismele si tarile implicate au recunoscut ca acesta tehnologie este mai mult decat necesara si de mare ajutor in plan educativ si social, iar forurile competente in achizitionarea acestor produse nu s-au implicat intotdeauna lipsind accesul la informatie. Acest fapt a contribuit in unele state membre la o stagnare in dezvoltare mentala si de comunicare, schimbul de informatii, s-a facut greoi in toate domeniile de activitate. Din estimari cele 150 de milioane de copii cu dizabilitati sub 18 ani, la nivel mondial, mare parte dintre acestia nu au avut acces la tehnologia asistiva, considerandu-se tot o forma de discriminare. Acest studiu de caz pune accent pe tehnologia asistiva in educarea copiilor cu C.E.S. finalizandu-se politici de implementare, ca element cheie si in viitor tehnologia asistiva va deveni conditia primordiala a egalizarii sanselor a acestor copii cu dizabilitati.

BIBILIOGRAFIE
  • https://www.unicef.org/disabilities/files/Assistive-Tech-Web.pdf

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Gamificarea (Gamification)

Gamificarea Gamificarea este o tehnica care foloseste elementele specifice jocurilor in diferite domenii: educatie, sport, sanatate, marketing, divertisment, etc. Este o caracteristica adaugata aplicatiilor software, programelor, site-urilor web si deverselor activitati, utilizandu-se elemente de tip "joc" si anume: niveluri, misiuni, trofee, puncte, tabela de scor, premii, cu scopul de a motiva si a implica persoanele interesate. Aceste elemente sunt gandite cu mare atentie in faza de proiectare a gamificarii, astfel incat sa tina cont de obiective, specificul activitatilor derulate, specificul jucatorilor, nivelul de implicare, durata s.a. . In acest sens, poate exista si reversul medaliei, iar o implementare facuta "dupa ureche", cum a fost cazul unor aplicatii e-Learning dezvoltate, fara a fi respectate principiile fundamentale ale gamificarii, au dus la rezultate foarte slabe. De exemplu in domeniul educatiei, la nivel mondial se dezvolta o noua tendinta si ...